РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПОКРАЩЕННЯ ОБЛІКУ ГОТІВКИ В НАЦІОНАЛЬНІЙ ВАЛЮТІ

Згідно пункту 2 Постанови № 210 фізичні особи мають право здійснювати розрахунки на суму, яка перевищує 50000 гривень, шляхом перерахування коштів з поточного рахунку на поточний рахунок, внесення та/або перерахування коштів на поточні рахунки (у тому числі у депозит нотаріуса на окремий поточний рахунок у національній валюті).

За порушення порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), і у тому числі за перевищення граничних сум розрахунків готівкою, передбачений адміністративний штраф в ст. 163.15 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП).

Цей штраф накладається не лише на винних в таких порушеннях посадовців підприємств, але також і на осіб-підприємців.

Оскільки готівкові обмеження поширюються на обидві сторони — учасників розрахунків, то адміністративно може бути покарана особа кожної із сторін, що здійснили готівкові розрахунки з порушеннями.

Штраф встановлений в розмірі від 1700 до 3400 грн.

За повторне «готівкове» порушення, допущене впродовж року, розмір адмінштрафу збільшується до «вилки» від 8500 до 17000 грн.

Штраф за цією статтею накладають податківці.

Разом з тим зауважимо, що цей адмінштраф може бути накладений не пізніше ніж через два місяці з моменту здійснення правопорушення (ст. 38 КУпАП).

Що стосується відповідальності за такі порушення звичайних фізичних осіб, то для них вона не встановлена. Цей висновок стосується і фізичних осіб, винних в порушенні не лише третього, але і другого виду готівкових обмежень (при розрахунках фізичної особи з підприємством або фізичної особи-підприємця)

Висновки. Отже, підхід до регулювання готівкових відносин в Україні є фіскальним. На основі проведеного дослідження визначено перспективи удосконалення формування якісної обліково-аналітичної інформації в бухгалтерському обліку грошових коштів та їхніх потоків є: відсутність нормативних актів, що регулюють бухгалтерський облік монетарних активів, недосконалість нормативного регулювання бухгалтерського обліку складових монетарних активів, що, водночас, призводить до викривлення інформації про монетарні активи в національній валюті. На сьогодні в Україні існує досить багато нормативно-правових актів, що регламентують облік грошових коштів та їх потоків. Проте для більш ефективної організації обліку необхідно здійснити гармонізацію українського законодавства відповідно до вимог МСФЗ.

Список використаної літератури:

Лист ДФС України від 20.02.2017 №3619/10/26-15-13-01-12 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://kyiv.sfs.gov.ua/baner/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/print-71359.html

Заказать тезисы на конференцию

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *